تعمیرات و بازسازی ساختمان

تعمیرات و بازسازی ساختمان به مجموعه فعالیت‌هایی اطلاق می‌شود که با انجام دادن آن بر روی یک بنا عمر آن سازه را افزایش داده و با انجام تعمیرات در آن به حفظ و ماندگاری آن بنا کمک می‌کند. بازسازی خانه و ساختمان قوانین و روش‌های خود را دارد. خانه‌های فرسوده و قدیمی کلنگی بیشتر از دیگر خانه‌ها به بازسازی نیاز دارند.

همانطور که همه ما می‌دانیم اقدام برای بازسازی خانه و نوسازی آن تصمیم بزرگی است که با توجه به عوامل مختلفی مانند میزان بودجه در دسترس شما و نیازهایتان باید گرفته شود. شما باید در درجه اول این موضوع را مشخص کنید که چه فضاهایی از منزل شما نیاز به بازسازی دارد و آیا این بازسازی به زیر ساخت‌ها مانند تاسیسات هم مربوط می‌شود یا خیر؟

مراحل بازسازی منزل به چه صورت است؟

پس از آنکه هدف خود را از بازسازی خانه با توجه به بودجه و نیازهایتان مشخص کردید حالا باید به سراغ فرآیند اصلی بازسازی بروید که این پروسه شامل دو مرحله کلی است: بازسازی زیر ساخت ساختمان و بازسازی دکوراسیون بنا.

بازسازی زیر ساخت ساختمان شامل تغییر یا تعمییر قسمت‌های حیاتی خانه مانند لوله کشی و برق می‌شود که به نیازهای روزانه شما مربوط می‌شود. بازسازی دکوراسیون نیز شامل مواردی می‌شود که مربوط به ظاهر و زیبایی دیزاین داخلی خانه شما است و همه فضاهای خانه که می‌خواهید آن را نوسازی کنید، در بر می‌گیرد.

نحوه برآورد هزینه بازسازی ساختمان و تعمیر ساختمان

هزینه بازسازی ساختمان از مواری است که حتما در ابتدای کار باید مشخص و طبق نظر شما بودجه بندی شود. هزینه بازسازی خانه با توجه به نوع تغییراتی که قرار است انجام شود؛ تعیین می‌شود. یعنی به طور خلاصه هرچه تغییرات بیشتر باشد هزینه بازسازی ساختمان و آپارتمان بیشتر خواهد بود. به طور کلی چون تعداد مراحل بازسازی ساختمان و حجم تعمیر ساختمان (تعمیرات ساختمان) در مقدار هزینه بازسازی منزل تاثیر زیادی دارد و برای هر پروژه ای متفاوت است، به همین دلیل، نمی‌توان قیمت بازسازی ساختمان را به صورت دقیق مشخص نمود.

خرابی های موجود در پیکره ساختمان، اتصالات و نشتی های ساختمان، مشکلات تاسیساتی ساختمان مؤثر است. بطور کلی هزینه بازسازی خانه و منازل قدیمی با توجه به فعالیت‌هایی که انجام می‌شود تعیین می‌گردد. بازسازی ساختمان در واقع یک راهکار اقتصادی در مقایسه با تخریب و ساخت یک ساختمان جدید است.

هزینه دستمزد متخصصان هم به میزان حجم کار و تعداد روزهای کار آن‌ها بستگی دارد و به طور روزمزدی تعیین می‌شود. به طور مثال برای پروژه بازسازی منزل تعداد کل روزهای کار و میزان حجم کار را مشخص کرده و به مشتری اعلام می‌کنند.

انواع روش‌های تعمیرات و بازسازی ساختمان

بدون تردید تا به حال با ساختمان‌هایی مواجه شده‌اید که قسمت‌های داخلی و خارجی بنا به دلیل فرسودگی با مشکلاتی همراه شده‌اند؛ از این‌رو به مرمت، ترمیم و بازسازی نیاز دارند.

به‌طور کلی روش تعمیرات و بازسازی ساختمان برای رفع مشکلات سازه و افزایش زیبایی بصری به دو صورت کلی یا جزئی انجام می‌شود.

انتخاب روش بازسازی کلی یا جزئی با توجه به میزان آسیب‌دیدگی قسمت‌های مختلف ساختمان تعیین می‌شود.

تعمیرات و بازسازی ساختمان به روش جزئی برای زمانی‌که تنها قسمتی از بنای ساختمان به مرمت نیاز دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر همه بخش‌های بنای ساختمان از جمله قسمت‌های داخلی و خارجی سازه به تعمیرات، مرمت و تقویت نیاز داشته باشند، روش کلی تعمیرات و بازسازی ساختمان کاربرد دارد.

انواع روش‌های بازسازی خانه قدیمی باید توسط افراد متخصص و با تجربه پیاده‌سازی و اجرا شوند تا در کوتاهترین زمان ممکن و با هزینه مقرون به‌صرفه به نتیجه مطلوب رسید.

 

تعمیرات و بازسازی ساختمان

 

اصول معماری و بازسازی کلی ساختمان فرسوده

در حال حاضر توجه به نواقص و مشکلات آپارتمان و خانه قدیمی و بازسازی آن در میان عموم به یک چالش تبدیل شده است.

در کنار بازسازی منزل قدیمی برای رفع نواقص ساختمان، توجه به اصول زیباشناسی و جذابیت ظاهری ساختمان بسیار حائز اهمیت است.

دکوراسیون معماری داخلی منزل در کنار اقدامات ترمیم و مرمت سازه از جمله عملیات معماری و بازسازی کلی ساخت فرسوده محسوب می‌شود که به زیبایی ساختمان کمک شایانی می‌کند.

به‌طور کلی اصول بازسازی، مرمت و ترمیم ساختمان فرسوده به شرح زیر است:

  • بازدید کامل از ملک و قسمت‌های مختلف ساختمان قدیمی
  •  تعیین میزان آسیب‌دیدگی بنای ساختمان
  • تعیین روش بازسازی و دکوراسیون داخلی منزل
  • انتخاب نوع متریال جهت ترمیم، مرمت و تقویت بنای ساختمان
  • استفاده از تجهیزات و لوازم مدرن و پیشرفته جهت بازسازی
  • بهره‌گیری از کادری متخصص، مجرب و با تجربه در زمینه بازسازی ساختمان

 

بازسازی خانه قدیمی شامل چه مواردی خواهد شد؟

تعمیر، ترمیم و مرمت قسمت‌های مختلف به منظور رفع مشکلات و نواقص ساختمان قدیمی از جمله اقدامات بازسازی منزل فرسوده محسوب می‌شوند.

به‌طور کلی بازسازی خانه قدیمی، شامل موارد زیر می‌شود:

  • تیغه‌بندی جدید برای داخل و خارج ساختمان
  • کف‌سازی خانه با سرامیک، سنگ، پارکت و …
  • تغییر متریال سقف ساختمان با کناف، سقف کاذب و …
  • تعویض پوشش بام ساختمان با ایرانیت جدید، سفال، ورقه‌های فلزی و …
  • تغییر جانمایی قسمت‌های ساختمان قدیمی مانند آشپزخانه، دستشویی، حمام و …
  • بازسازی آشپزخانه شامل تعویض کابینت، کاشی و سرامیک، شیرآلات و …
  • تعویض تاسیسات مکانیکی و الکتریکی ساختمان فرسوده مانند لوله‌کشی و برق‌کشی
  • تعویض درب و پنجره منزل قدیمی
  • رنگ‌آمیزی یا نصب کاغذ دیواری برای دیوارهای داخلی ساختمان
  • رفع مشکلات مربوط به رطوبت و نم قسمت‌های مختلف خانه قدیمی
  • اجرای نمای خارجی ساختمان قدیمی با سرامیک، سنگ و …
  • تغییر دکوراسیون منزل شامل تغییر چیدمان لوازم منزل، جانمایی تجهیزات جدید و …

 

نکات مربوط به بازسازی ساختمان قدیمی

اگر به دنبال بازسازی و تغییر دکوراسیون منزل قدیمی خود هستید، توصیه می‌کنیم به نکات مربوط به بازسازی خانه فرسوده و قدیمی توجه کنید.

رعایت اصول مربوط به تعمیر، ترمیم و مرمت ساختمان قدیمی به افراد در رسیدن به نتیجه ایده‌آل و مطلوب کمک خواهد کرد.

از نکات مربوط به تعمیرات و بازسازی ساختمان فرسوده، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشورت با افراد متخصص، مجرب و کارآزموده در زمینه تعمیر و مرمت ساختمان
  • بررسی دقیق و کامل فضاهای ساختمان فرسوده
  • تعیین میزان تغییرات مورد نیاز و رعایت تناسب با فضاهای دیگر
  • تخمین زمان لازم برای انجام عملیات بازسازی خانه قدیمی
  • تخمین هزینه و بودجه لازم برای تعمیرات و مرمت ساختمان
  • بهره‌گیری از شیوه‌های مدرن و تکنولوژی روز در زمینه تعمیرات و بازسازی ساختمان
  • استفاده از متریال مرغوب و متناسب با سازه
  • تغییر دکوراسیون داخلی منزل برای ایجاد تغییرات زیبایی بصری
  • پیاده‌سازی و اجرای دقیق تغییرات، تعمیرات و بازسازی خانه قدیمی
  • رعایت قوانین و مقررات ساختمان در زمان اجرای عملیات بازسازی
  • رعایت موارد ایمنی در زمان اجرای عملیات

 

تعمیرات و بازسازی ساختمان

 

تفاوت تعمیرات و بازسازی ساختمان

هرچه عمر ساختمان بالاتر می رود نیاز به تعمیرات و بازسازی بیشتر می شود. سیستم های فرسوده و آسیب های احتمالی در همه نقاط ساختمان های قدیمی دیده می شوند. بازسازی به قصد انجام تعمیرات و برطرف کردن مشکلات سازه به کار می رود. اما نوسازی اغلب جهت تغییر دکوراسیون به کار می رود. در واقع هر دو واژه بازسازی و نوسازی اشاره به کارهای تعمیراتی ساختمان دارد. حال ممکن است این تعمیرات با هدف برطرف کردن نم دیوار انجام شود یا سقف چکه می کند و نیاز به تعمیر دارد و یا …. که همگی در بازسازی، تعمیر می شود. اما گاهی تغییراتی در ساختمان انجام می شود که هدف نوسازی و تغییرات سلیقه ای است. برای مثال موقع بازسازی با برداشتن دیوار اپن آشپزخانه عملیات نوسازی ینا نیز انجام می شود.

به طور ساده بازسازی بیشتر با تعمیرات سر و کار دارد اما در نوسازی امکان دارد هیچ تعمیراتی انجام نشود و فقط بافت قدیمی با متریال جدیدتر تعویض شود. طراحی داخلی، تغییر دکوراسیون، تعمیرات و … همگی به هنگام بازسازی و نوسازی انجام می شود.

بازسازی کنیم یا نوسازی؟

برای اینکه مطمئن شوید که کدام‌یک از روش‌های بازسازی یا نوسازی برای خانه مناسب است، بهتر است قبل از هر اقدامی موارد زیر را در نظر بگیرید:

بودجه: اینکه چه مقدار بودجه در نظر گرفتید بسیار مهم است. یک بازسازی کامل ممکن است بین هفت تا ده درصد ارزش یک ساختمان، هزینه داشته باشد. اگر بودجه زیادی ندارید، یک ترمیم ساده یا نوسازی انجام دهید.

انتظار شما از تغییر: اگر قصد دارید کاربری ساختمان یا یک اتاق را تغییر دهید، نیاز به تعمیرات و بازسازی ساختماناست، اما اگر فقط انتظار دارید که ساختمان نو و مدرن به نظر برسد، بهترین کار نوسازی است.

مشورت با کارشناسان: تعمیرات و بازسازی ساختمان کار هرکسی نیست، بلکه باید از نیروی‌های متخصص و مشاوره‌ با کارشناسانی که در این زمینه تخصص دارند مانند شرکت‌های معماری و دکوراسیون داخلی، استفاده کرد و بعد تصمیم گرفت.

انواع بازسازی ساختمان و تعمیرات ساختمان

۱)تعمیرات ساختمان جزیی و جدی

این تعمیرات که بیشتر هم در ساختمان اتفاق می افتد و سریعا باید رفع مشکل شود شامل مشکلات جزیی لوله کشی، تاسیسات برق و خرابی کلید و پریز و سوختن فیوز، خرابی منبع و پمپ آب، تعمیرات لوله کشی ساختمان و تخلیه فاضلاب، خرابی سرویس های پکیج و تعمیر پکیج و … که این موارد باید سریعا رفع شود تا جلوی شکلات و خطرات بیشتر گرفته شود

۲)تعمیرات سالانه

این تعمیرات که بیشتر در حوزه دکوراسیون و بازسازی و نو کردن منزل انجام میشود شامل گچ کاری، نقاشی ساختمان – چک کردن لوله های بخاری و پکیج و …  رفع نقص و چک کردن پکیج و رادیاتور، تعمیرات و نوسازی موتور خانه 

برخی از این موارد در جهت افزایش ایمنی و برخی در حوزه دکوراسیون جا دارند که توجه به هر کدام از آنها میتواند مشکلان دکوراسیون و ایمنی ساختمان شما را حل کند.

تعمیرات کلی ساختمان که بیشتر در ساختمان های قدیمی دیده میشود در این موارد ساختمان کهنه و قدیمی شده با رعایت نقاط ایمنی  کامل بازسازی و تعمیر میشود و به عبارتی ساختمان نو میشود

پس از تماس شما با شرکت تاسیسات گلریز ما بلافاصله جهت مشاوره و براورد هزینه در محل ساختمان شما حاضر میشویم و هزینه و قیمت و زمانی که طول می کشد تا ساختمان بازسازی شود را محاسبه میکنیم.

گروه کاری و خدمات ساختمانی تاسیسات گلریز با استفاده از استاد کاران برجسته و کارشناسان حرفه ایی در زمینه تعمیرات و بازسازی ساختمان – تاسیسات لوله کشی ساختمان و سقف کاذب، نقاشی ساختمان، کاغذ دیواری، پکیج و لوله کشی آب سرد و گرم، تعمیرات کولر گازی و … آماده ارایه خدمت به همشهریان عزیز در تهران و در محله یوسف آباد می باشد.

بازسازی ساختمان

بازسازی ساختمان از زمان های گذشته نیز در آب و رسوم ایرانیان رایج بوده است و سنت خانه تکانی نیز ریشه در همین آداب دارد که امروزه نیز انجام میشود امروزه در همه  نقاط دنیا و کشور ما نیز بازسازی و تعمیرات ساختمان بسیار رایج است.

آپارتمان ها و خانه و به طور کلی ساختمان بعد از گذشت مدتی از عمر خود آن زیبایی و دل پسند بودن اولیه را به تدریج از دست می دهند و بسیار خسته کننده می شوند گهگاهی نیز ساختمان بعد از گذشت مدتی از عمر خود فرسوده شده و انشعاب و گچ کاری و کابینت و لوازمات ساختمان  کهنه و تخریب میشود که نیاز به بازسازی و تعمیرات ساختمان را دوچندان میکند.

بازسازی منزل

با توجه به شرایط کنونی کشور و وجود ساختمان های چندین سال ساخت و قدیمی بسیار زیاد در کشور نیاز به بازسازی ساختمان و تعمیرات ساختمان بسیار بیشتر از گذشته احساس می شود.

نکته  دیگری که در مورد تعمیرات ساختمان و بازسازی ساختمان باید به آن توجه کرد بعد اقتصادی بودن بازسازی ساختمان است چرا که هزینه بازسازی ساختمان در مقایسه با خرید یا ساخت ساختمان بسیار پایین تر است

این مزیت های بازسازی ساختمان نسبت به روش های دیگر باعث شده که بازسازی ساختمان در همه نقاط جهان بسیار مورد توجه قرار گیرد.